Тілдерді мектеп пәндеріне қалай енгізуге болады: НУ докторантының зерттеуі

Жоғары білім беру мектебінің докторанты Қарабасова Лаура – біздің бүгінгі сұхбаттасушымыз. Лаура білім беру саласындағы докторантураны бітіріп,  Назарбаев Университетінде постдокторант-зерттеуші ретінде ғылыми мансабын жалғастыруда.

 Сіздің диссертацияңыз қандай тақырыпты зерттеуге арналған?

Тақырыбы менің докторлық диссертация болды предопределена менің алдыңғы жұмыс тәжірибесі бар. Мен “Назарбаев Зияткерлік мектептері” ДББҰ-да (НЗМ) үш тілде білім беру бойынша маман болып жұмыс істедім. Үш тілді білім беру моделін әзірлеу мен іске асыруды және мұғалімдерге арналған оқыту тренингтерін ұйымдастыруды үйлестірді. Көптеген адамдар білетіндей, НЗМ оқушылары пәндерді ана тілінде оқиды. Мысалы, қазақ тілінде оқытатын сыныптар кейбір пәндерді орыс және ағылшын тілдерінде, ал орыс тілінде оқытатын сыныптар қазақ және орыс тілдерінде оқиды. Бірнеше жыл бойы тіл үйренгеніне қарамастан, көптеген мектеп түлектері қазақ немесе ағылшын тілінде қарапайым диалогты қолдай алмайтыны ешкімге құпия емес. Мұның себебі-негізінен мәтіндерді аударуға және грамматикалық ережелерді түсіндіруге негізделген грамматикалық аударма әдісімен тілді оқыту. Үш тілде оқытуды енгізудің мақсаты басқа тілдерде пәндік мазмұнды оқыту арқылы оқушылардың тілдік дағдыларын жақсарту болып табылады. Бұл оқытудың мүлдем жаңа тәсілдерін болжайды, өйткені пән мұғалімі енді пәндік білімге ғана емес, сонымен қатар оқушылардың тілдік дағдыларын дамытуға да жауап береді. Мұғалімдер бұл жауапкершілікті қалай қабылдайды және пәнді тілмен интеграцияланған оқыту қажеттілігін түсінеді ме?! Сыныпта оқу қалай жүреді? Осы сұрақтардың барлығы менің зерттеуімнің негізін қалады-кейс-стади. Зерттеу мәселелерін шешу үшін мен мұғалімдерге арналған құжаттар мен нұсқаулықтарды талдадым, олармен терең сұхбат жүргіздім және олардың сабақтарын бақыладым. Зерттеу 3 жылға созылды, содан кейін мен 2018 жылы диссертацияны сәтті қорғадым. Мен диссертацияны қорғағаннан кейін, постдоктрант бола отырып, осы зерттеу бойынша жұмысты жалғастырдым.

 Сіздің жобаңызды жүзеге асырудың белгілі бір нәтижелері бар ма немесе жақын арада күтілуде ме?

Менің докторлық диссертациям-Қазақстанда пәндік-тілдік интеграцияланған оқыту педагогикасы тақырыбындағы алғашқы жұмысым. Зерттеу негізінен қолданбалы сипатта болды. Оның нәтижелері халықаралық журналдарда (соның ішінде Q1 журналдары) жарияланды, конференцияларда ұсынылды. Оның негізінде мен кітаптың тарауын жаздым. Сонымен қатар, осы зерттеудің нәтижелерімен мен НЗМ мұғалімдерімен бөліскен едім. Сонымен қатар, жұмыста жасалған негізгі тұжырымдарды мен жалпы білім беретін мектептердің мыңнан астам мұғалімдеріне арналған оқыту тренингтерінен қолдандым. Жалпы білім беретін мектептер де ағылшын тілінде оқуға көшуді бастағандықтан, 2019 жылы мен бұл зерттеуді зерттеу гранты аясында жалпы білім беретін мектептерде қайталадым. Жұмыс жалғасуда, мен үнемі зерттеуге арналған түрлі гранттарды іздеймін.

 Диссертация барысында не маңызды?

Менің ойымша, докторантурада белгілі бір дәрежеде оқу жалғыздық пен революцияны білдіреді. Егер сіз 1-курста сыныптастар мен профессорлармен қоршалған болсаңыз, онда қарқынды Модульдер болғандықтан, 2-курстан бастап зерттеудегі өзіндік жұмыстың үлесі артады. Мұндай кезеңде әлеуметтік белсенділіктің бұрынғы деңгейін сақтау өте қиын. Сондықтан отбасын моральдық қолдау өте маңызды. Менің ата-анам мен туыстарым мені қатты қолдады: олардың менің қабілеттерім мен күштеріме деген шексіз сенімі маған диссертациядағы жұмысын сәтті аяқтауға және оны сәтті қорғауға мүмкіндік берді.

 Сіздің келешектегі жоспарларыңызбен бөлісесіз бе?

Маған академиялық жұмыс өте ұнайды: зерттеу жүргізу, нәтижелерді үздік халықаралық журналдарда жариялау, өз тәжірибемді түрлі платформаларда оқыту және бөлісу. Сондықтан болашақта академиялық мансапты жалғастырғым келеді, сондай-ақ білім мен ғылымның көшбасшылығы мен менеджментіндегі ұстанымдарды қарастырамын. Қазір маған жоғары білім беруде де, орта білім беруде де түрлі білім беру жобаларында жұмыс істеу туралы ұсыныстар үнемі келіп түсуде. Бірақ болашақта қандай жобада жұмыс істесем де, ғылыммен айналысуға мүмкіндігім бар.

 Болашақ докторанттарға Сіздің ұсыныстарыңыз / тілектеріңіз?

Мен Болашақ докторанттарға өз ұсыныстарымды Instagram-дағы парағымда үнемі бөлісемін. Біздің мектепке жаңадан түскен докторанттардың алдында “Ғылымға кіріспе: менің докторантура жолым”тақырыбында сөз сөйлеу дәстүрге айналды. Мен отандық мемлекеттік жоғары оқу орындарының бірнеше докторанттарының менторымын. Мен зерттеу тақырыбын іздеу және анықтау, мәліметтер жинау, этиканы сақтау, жетекшімен өзара әрекеттесу, Жарияланымдар және ғылыми мансапты құру мүмкіндіктері туралы тәжірибеммен бөлісемін.

Болашақ докторанттарға оқуға түсу инерция бойынша келесі академиялық қадам емес, саналы шешім болуы керек деп айтқым келеді. Менің ғылыми жетекшім доктор Ижея айтқандай, ғылыммен айналысуға деген құштарлық болуы керек. Мен зерттеу тақырыбын таңдау мәселесіне байыпты және мұқият қарауды ұсынамын, өйткені онымен 3-4 жыл бойы “өмір сүру” керек. Әрине, сіздің зерттеуіңіз қазақстандық қоғамға қандай да бір пайда әкелуі керек. Практикалық жұмыс тәжірибесінің болуы өте маңызды. Сонымен, докторанттың маңызды дағдыларының бірі-тиімді оқу дағдысы. Оқуға түскенге дейін тақырып бойынша көптеген ғылыми әдебиеттерді оқып көріңіз. Осылайша, сіз өз тақырыбыңыздың дискурсы мен терминологиясын жақсы меңгере аласыз, тиімді оқу дағдыларын дамыта аласыз және сіз таңдаған зерттеу саласындағы әдебиеттерді шолу бойынша алғашқы тапсырмаларға дайын боласыз.